ГАРЯЧА ЛІНІЯ ТЕЛ: 066-209-08-88 (В РОБОЧИЙ ЧАС)

ГАРЯЧА ЛІНІЯ ТЕЛ: 066-209-08-88 (В РОБОЧИЙ ЧАС)

ГАРЯЧА ЛІНІЯ ТЕЛ: 066-209-08-88 (В РОБОЧИЙ ЧАС)

ГАРЯЧА ЛІНІЯ ТЕЛ: 066-209-08-88 (В РОБОЧИЙ ЧАС)

ГАРЯЧА ЛІНІЯ ТЕЛ: 066-209-08-88 (В РОБОЧИЙ ЧАС)

Оголошення Пенсійного фонду

Друк

УВАГА!

ПРО ПЕРЕВАГИ ЛЕГАЛЬНОГО ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ В УКРАЇНІ

ПЕРЕГЛЯД

УВАГА!

Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області повідомляє реквізити рахунків, які відкриваються з 03.01.2020р. для зарахування до державного та місцевих бюджетів збору на обов'язкове державне соціальне страхування з окремих видів господарських операцій

ПЕРЕГЛЯД

 

УВАГА!

Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області повідомляє реквізити рахунків, які відкриваються з 01.10.2019р. для зарахування до державного бюджету збору на обов'язкове державне соціальне страхування з окремих видів господарських операцій, відповідно до міжнародного стандарту IBAN

ПЕРЕГЛЯД

 
 
 

  Зміни в законодавстві щодо

мінімальної заробітної плати та легалізація заробітної плати.

  

      Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання.

       Це означає, що розмір зарплати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної зарплати.

         Законом України «Про державний бюджет України на 2019 рік» розмір мінімальної заробітної плати у місячному розмірі з 1 січня 2019 року встановлено в сумі 4173 гривень.

           Мінімальний страховий внесок для всіх платників єдиного внеску (крім пільгових категорій) встановлено 22% від мінімальної заробітної плати. У 2019 році абсолютна величина цього складає 918,06 грн.

          Згідно з чинним законодавством зарахування страхового стажу для застрахованих осіб в 2019 році буде залежати від сплати роботодавцями саме страхового внеску не менше ніж мінімальний, тобто 918,06 грн.

        Якщо працівнику нараховано заробітну плату меншу мінімальної та здійснено нарахування єдиного соціального внеску із суми різниці між мінімальною заробітною платою та фактично нарахованою, страховий стаж для обчислення пенсії розраховуватиметься з врахуванням сплати внеску від фактично нарахованої (заробленої працівником) заробітної плати.

         Чимало роботодавців ігнорують гарантований рівень мінімальної заробітної плати і, бажаючи уникнути зайвих, на їхню думку, витрат, видають працівникам зарплату в “конвертах”. Протягом 2018 року по м. Полтаві та Полтавському району 610 суб’єктів господарювання нараховували заробітну плату 1364 працівникам менше мінімальної.

         Погодившись на одержання зарплати в “конвертах”, громадяни свідомо обкрадають самі себе. Бо лише офіційно оформлений найманий працівник може відчувати себе соціально захищеним. Працівники повинні знати й відстоювати свої права, вимагати від роботодавця офіційного оформлення на роботу та сплати внесків до Пенсійного фонду з повної суми заробітку.

        Легалізація тіньових заробітних плат забезпечить пристойне проживання людей та отримання достойної пенсії в похилому віці. Тому звертаємося до керівників підприємств та приватних підприємців, проявіть свою громадську позицію і легалізуйте заробітну плату своїх працівників, не позбавляйте їх належного соціального захисту.

 

   Полтавське об’єднане управління Пенсійного

 фонду України Полтавської області

 

 

Про перерахунок пенсії з 1 березня поточного року.

 

             Одним із нововведень пенсійної реформи, яка почала «працювати» в Україні з 1 жовтня 2017 року, стало запровадження автоматичної індексації пенсій. Тобто, законом було заплановане щорічне підвищення пенсій з 1 березня, яке не залежатиме ані від рішень Кабінету міністрів, ані від рішень парламенту.

          В рамках пенсійної реформи у березні поточного року пенсіонери одержать підвищений розмір пенсії в зв'язку з проведенням індексації раніше призначених пенсій, шляхом збільшення показника середньої заробітної плати в Україні, який застосовується для обчислення пенсії. Березневе підвищення торкнеться близько 87 тис. громадян м. Полтави та Полтавського району., або майже 90% загального контингенту

          Перерахунок буде проведено наступним чином. З 1 березня враховано, що прогнозований коефіцієнт збільшення, за попередніми розрахунками, складає 17%. Для розрахунку заробітної плати для обчислення пенсії беремо показник середньої заробітної плати в Україні, з якої сплачено страхові внески та який враховано для обчислення пенсії станом на 1 жовтня 2017 року (3764,40) множимо на 1,17 і отримуємо 4404,35. Отриманий результат множимо на індивідуальний коефіцієнт заробітної плати.

          Всі розрахунки будуть проводити індивідуально, з урахуванням того, чи має пенсіонер різні надбавки і доплати, який у нього стаж роботи і якою була зарплата, тому підвищення будуть неоднаковими для усіх.

         Всі перерахунки пенсій будуть зроблені без звернень громадян за абсолютно прозорою формулою, яка враховує розмір стажу та розмір отримуваної заробітної плати кожної людини.

 Перед органами Пенсійного фонду поставлене важливе завдання — це здійснення  виплати монетизованих субсидій

       Рішення щодо монетизації субсидій було прийнято Кабінетом Міністрів України 6 лютого поточного року. Вже березні кошти для розрахунків за комунальні послуги виплачуватимуться безпосередньо всім одержувачам субсидії готівкою.

           В урядовій постанові визначено, що особам, які одержують пенсії, виплата житлових субсидій буде здійснюватися органами Мінсоцполітики через органи Пенсійного фонду України. Тобто, житлові субсидії у готівковій формі виплачуватимуться одночасно з виплатою пенсій.

    Пенсіонерам м. Полтави та Полтавського району Пенсійний фонд фінансуватиме субсидії одночасно з фінансуванням виплати пенсій в межах визначених сум. Кошти будуть перераховуватися на пенсійні рахунки установ, де особа одержує пенсію відповідно до укладених договорів – або в уповноважених банках, або через виплатні об’єкти АТ «Укрпошта».

  Полтавське об'єднане управління

 

 

ПРО ПЕРЕВАГИ ЛЕГАЛЬНОГО ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ

Предметом даної статті є обговорення проблеми легалізації зайнятості та заробітної плати.

                    Проблема детінізації виплат заробітної плати, зменшення нелегальної зайнятості та загалом - детінізації економіки надзвичайно складна та багатопланова, оскільки водночас стосується працівників, роботодавців, фіскальних органів та питання наповнення державної казни. "Тіньова" економіка, яку породжує нелегальна зайнятість та заробітна плата в "конвертах" спричиняє зменшення доходів на всіх рівнях; руйнує кредитно-грошову систему; знижує ефективність макроекономічної політики, оскільки для прийняття економічних рішень використовуються дані офіційної статистики, для якої "тіньова" економіка не звітує.

              Використання найманої праці без оформлення трудових відносин містить у собі багато негативних моментів, що суттєво впливають на життя людини. Негативний вплив тіньової зайнятості стосується й суспільної небезпеки, адже всі люди є споживачами послуг у сфері торгівлі, транспорту, будівництва тощо, тож необхідна їх висока якість. Також тіньова зайнятість певним чином сприяє поширенню професійних захворювань, зростанню ризиків виникнення нещасних випадків на виробництві, адже офіційно неоформлений працівник не проходить обов'язкового медичного обстеження, з ним не проводяться інструктажі, навчання з техніки безпеки, охорони праці тощо.

         Нараховуючи працівникам заробітну плату в розмірах, менших за мінімальну роботодавці бажають скоротити свої витрати, частково приховують виручку від реалізації товарів, робіт та послуг, використовують працю найманих працівників, з якими не укладені трудові угоди, відтак ці особи не є застрахованими особами. Використання прихованих трудових відносин призводить врешті-решт до зменшення надходжень до бюджету держави, а відтак і зменшення джерел ресурсів для соціальних виплат. Наповнення гаманця майбутнього пенсіонера прямо залежить від сплачених внесків упродовж трудової діяльності. Кожен працюючий, створюючи суспільний продукт, повинен формувати собі необхідний страховий стаж та отримувати легальну заробітну плату. Тільки при поєднанні цих двох складових можна впевнено розраховувати на забезпеченість у похилому віці.

               Право  на  забезпечення  за  загальнообов'язковим   державним   соціальним  страхуванням мають застраховані особи, тобто особи, які, на законних підставах належать до категорії зайнятого населення та на користь яких сплачуються внески до страхових фондів.

            Легальна трудова діяльність - це основа соціальної захищеності працюючого населення. Відсутність цивілізованих трудових відносин позбавляє працівників: захисту від незаконного звільнення; отримання вихідної допомоги у разі звільнення за ініціативою роботодавця; гарантованої виплати заробітної плати 2 рази на місяць, права на щорічну основну відпустку не менше 24 календарних днів, соціальну відпустку з вагітності та пологів, додаткових відпусток передбачених Законом України «Про відпустки», права на оплату листка непрацездатності; втрату страхового стажу для отримання пенсії і як наслідок - отримання мінімальної пенсії за віком; втрату права на отримання соціальних послуг та виплат у разі нещасного випадку на роботі та професійного захворювання; цілої низки інших прав і соціальних гарантій передбачених чинним законодавством.

                Для роботодавця нелегальна праця може принести нестабільність у його діяльності, плинність кадрів зумовить необхідність постійного навчання нових працівників, відсутність відповідальності працівника, можливість безкарного заподіяння матеріальної шкоди, шкоди діловій репутації, неналежне виконання трудових обов'язків.

               Погоджуючись на «тіньову» зайнятість, працівники повинні розуміти, що їх очікують ризики, пов'язані з захистом своїх трудових прав та соціальним захистом у разі скрутних життєвих обставин.

             Тому кожна людина, маючи за законом право на працю, тобто можливість заробляти собі на життя працею, яку вона вільно обирає або на яку вільно погоджується, самостійно має вирішувати, що для неї важливіше 1 жити сьогоденням або ж мати впевненість у завтрашньому дні, отримуючи надійні соціальні гарантії.

     Громадяни мають можливість контролювати зарахування страхового стажу, зареєструвавшись на веб-порталі Пенсійного фонду України.

               Процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена і проводиться лише один раз. Для цього необхідно звернутися до відповідного територіального органу Пенсійного фонду. Разом з тим доступ до порталу має будь-який власник електронного цифрового підпису. Цьогоріч запроваджено нові онлайн-сервіси - це підключення до послуги смс-інформування пенсіонерів й застрахованих осіб, а також отримання онлайн-довідок.

              Всі користувачі веб-порталу в режимі он-лайн можуть з мінімальною витратою часу, коштів і сил одержувати інформацію про нараховану заробітну плату та сплачені страхові внески, а також постійно контролювати дані, що впливають на розмір теперішньої або майбутньої пенсії.

 

Полтавське об'єднане управління Пенсійного

фонду України Полтавської області

 

 

 

Інформаційне повідомлення фізичним особам-підприємцям щодо зарахування страхового стажу під час здійснення підприємницької діяльності

           Полтавське об’єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області інформує, що згідно із ст.26 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” (далі - Закон) починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності страхового стажу не менше 25 років. Дана норма щорічно буде збільшуватися на 1 рік і починаючи з 1 січня 2028 року складатиме 35 років. Жінки, які народилися по 31 березня 1961 року виходять на пенсію відповідно до абзацу 2 п.1 ст 26 Закону, які народилися з 1 квітня 1961 року виходять на пенсію в 60 років за наявності відповідного страхового стажу.

           За відсутності на дату виходу на пенсію страхового стажу згідно із ст.26 Закону право на призначення пенсії за віком збільшено відповідно до 63 років та 65 років.

           Відповідно до ст.24 Закону страховий стаж — період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.

          Загальнообов'язковому  державному пенсійному страхуванню підлягають підлягають і фізичні особи-підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.

          Так, відповідно до п.3.1 розділу XV “Прикінцеві положення” Закону до страхового стажу для визначення права на призначення пенсії згідно із ст.26 Закону включаються періоди:

          - ведення підприємницької діяльності із застосуванням спрощеної системи оподаткування, а також із застосуванням фіксованого податку:

          а) з січня 1998 року по 30 червня 2000 року, що підтверджується довідкою про реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності;

          б) з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2017 року, за умови сплати страхових внесків (єдиного внеску) незалежно від сплаченого розміру.

          Також повідомляємо, що для фізичних осіб-підприємців, які віднесені до першої групи платників єдиного податку згідно із Податковим кодексом, з 1 січня 2018 року скасовано норму щодо можливості сплачувати єдиний внесок у сумі, яка не може бути меншою за 0,5 мінімального страхового внеску. Сплата такими платниками єдиного внеску повинна бути не меншою від мінімального страхового внеску на місяць.

          Фізичні особи-підприємці, в т.ч. ті, що обрали спрощену систему оподаткування та члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підпадають страхуванню на інших підставах звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону та отримують відповідно до Закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

          Якщо на дату звернення за призначенням пенсії у особи не вистачає страхового стажу Законом передбачено одноразову сплату особою єдиного внеску за попередні періоди, в яких вона не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню ( у тому числі за період з 01.01.2004 по 31.12.2010 роки). Щоб здійснити таку одноразову сплату необхідно укласти договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не може бути меншою ніж мінімальний страховий внесок на дату укладення договору, помножений на коефіцієнт 2.

           Шановні фізичні особи-підприємці! Розмір Вашої пенсії залежить від тривалості страхового стажу, розміру заробітної плати та повноти сплати єдиного соціального внеску. Працюйте легально. Легальна трудова діяльність – це основа соціальної захищеності працюючого населення.

 

Полтавське об’єднане управління Пенсійного

Фонду України Полтавської області

 

 

Про реорганізацію Полтавського об'єднаного управління   Пенсійного фонду України Полтавської області

 

         Постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 628 запроваджено проведення реорганізації органів Пенсійного фонду в 15 областях. Полтавська область входить до переліку областей в яких буде здійснено реорганізацію. А отже Полтавське об'єднане управління ПФУ Полтавської області  буде реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області. З вересня 2018 року процедура припинення управління розпочата.

 

         Внутрішня реорганізація не вплине негативно на якість обслуговування наших громадян. Навпаки, мережа пенсійних точок обслуговування громадян розширюватиметься.

 

         Обслуговування мешканців  м. Полтави та Полтавського району буде здійснюватися в 4-х громадських приймальнях, адреси розташування яких не змінюються. В Шевченківському районі (вул. Івана Мазепи, 30), в Київському районі (вул. Дмитра Коряка, 3),  в Подільському районі (вул. Анатолія Кукоби, 39), в Полтавському районі (вул Шевченка, 7).

 

         Як і раніше, працюватимемо за принципом функціонального поділу на фронт-офіси і бек-офіси.  Фронт-офіси обслуговуватимуть громадян та надаватимуть повний набір послуг Пенсійного фонду, по суті вони перетворяться на сервісні центри, облаштування яких планується з усіма зручностями для клієнтів. Бек-офіси будуть працювати з документами, які отримали для опрацювання.

 

         З метою наближення надання пенсійних послуг до громадян м. Полтави та Полтавського району планується розширення бази агентських пунктів, віддалених робочих місць, центрів надання адмінпослуг,  “прозорих офісів”.

 

         На разі де-далі більше послуг з пенсійних питань можна отримувати дистанційно, не виходячи з дому. Для цього створено портал електронних послуг Пенсійного фонду України :https://portal.pfu.gov.ua. Тут у своєму особистому кабінеті, людина може отримати 15 із 30 видів послуг. Наприклад, застрахована особа може дізнатися про свій страховий стаж, а пенсіонер — побачити розмір пенсії та як її обчислено. Окрім того, запроваджено новий сервіс щомісячного отримання СМС з інформацією про зарахування певного місяця роботи до страхового стажу та про сплату/несплату роботодавцем єдиного соціального внеску. А за допомогою QR-коду через веб-портал можна отримати довідку форми ОК-5, довідку про розмір пенсії тощо.  Щоб стати повноцінним користувачем цього ресурсу, треба звернутися в найближчу громадську приймальню Пенсійного фонду і написати заяву. Маючи електронний цифровий підпис (ЕЦП) можна зареєструватися самостійно.

 

         Водночас є ще послуги, отримати які можна тільки за умови особистого звернення в сервісний центр Фонду. Наприклад, подати заяву щодо призначення, поновлення пенсії чи про переведення її виплати за новим місцем проживання. Але технології не стоять на місці, і можливо, що в разі запровадження електронної трудової книжки та сервісів ідентифікації і ці пенсійні питання можна буде вирішити теж дистанційно.

 

         Реорганізація покликана  суттєво вдосконалити та осучаснити сервіси, покращити якість надання послуг, а також ефективно та економно витрачати людські, матеріальні та фінансові ресурси.

 

         В ході проведення реорганізації спеціалістами управління буде забезпечено  повноцінне та якісне обслуговування громадян з пенсійних питань.

Полтавське об'єднане управління Пенсійного 

 

 

Пам’ятка

 

для роз’яснення деяких питань при зверненні осіб за призначенням субсидії

 

1.     У разі звернення застрахованої особи, в тому числі фізичної особи - підприємця за інформацією про сплачені суми єдиного внеску

 

          Особа може незалежно від місця проживання по м.Полтаві та Полтавському району звернутися до відділів обслуговування громадян, які знаходяться за адресами:

 

           Київський район - вул. Дмитра Коряка, 3, кім. 213, контактний телефон- 56-59-75,

 

           Шевченківський район- вул. Івана Мазепи, 30, кім. 200/2, контактний телефон 63-31-14,

 

           Подільський район -вул. Анатолія Кукоби, 39, кім. 4, контактний телефон -51-32-65,

 

           Полтавський район — вул. Шевченка, 7, кім. 8, контактний телефон - 2-95-36;

 

           пред’явити паспорт (інший документ, що засвідчує особу), документ, який підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків або право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта або свідоцтва про загальнообов’язкове соціальне страхування та отримати довідку за формою ОК-5 (ОК-7).

          2.    У разі звернення особи, яка не є застрахованою особою в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (не була застрахованою особою у періоди січень-червень):

 

           -  особа  має можливість укласти договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь) за будь- які місяці в періоді (січень-червень), в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, в тому числі із одноразовою сплатою єдиного внеску за попередні періоди;

 

               адреса органу Державної фіскальної служби України (далі - ДФС), з якою особа може укласти договір про добровільну участь:

 

                по м. Полтаві - Сервісний центр ГУ ДФС України в Полтавській області, вул. Європейська, 155, вікно 12, 14;

 

                по Полтавському району - Полтавське управління ГУ ДФС України в Полтавській області, вул. Маршала Бірюзова, 32.

 

                При собі мати довіку форми ОК-5 з 2004 року, копії паспорта, ідентифікаційного коду, трудової книжки (за наявності).

 

                Сума сплаченого єдиного внеску за кожен поточний місяць не може бути меншою за мінімальний страховий внесок на дату укладення договору, а за минулий період -  помножений на коефіцієнт 2 (3723 грн. х 22% х 2 - 1638,12 грн);

          3.   У разі звернення особи, яка є застрахованою особою у т. ч. підприємцем, та за яку не сплачено (яка не сплатила) єдиний внесок або сплачено (сплатила) у розмірі менше мінімального розміру страхового внеску за окремі періоди:

 

           - особа може  отримати в органах Пенсійного фонду України інформацію з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про несплату платежів за відповідні періоди, а також про неврахування цих періодів до страхового стажу (довідка ОК-5 або ОК-7);

 

           - сплатити борг зі сплати єдиного внеску на рахунки ДФС (якщо особа — підприємець) для врахування періодів страхового стажу;

 

           - особа має право вимагати від страхувальника (якщо особа- найманий працівник) сплати страхових внесків, у тому числі в судовому порядку (пункт 3 частини першої статті 16 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування).

 

          Інформацію про сплату єдиного внеску особа може отримати дистанційно через веб-портал Пенсійного фонду України, шляхом отримання СМС повідомлень.

 

          З метою отримання інформації необхідно зареєструватися на веб-порталі Пенсійного фонду України для отримання доступу до особистого кабінету. Реєстрацію можна здійснити 2 способами:

 

               електронним цифровим підписом або логіном і паролем.

 

               логін та пароль можна отримати звернувшись до відділів               обслуговування громадян;

 

               електронний цифровий підпис можна отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів, перелік яких є на веб-порталі Пенсійного фонду України.

 

Оголошення

 

Інформація для фізичних осіб-підприємців та нововведення на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного Фонду України

          У недалекому минулому в числі найважливіших напрямків діяльності органів Пенсійного фонду були різноманітні заходи з надходження платежів до пенсійного бюджету та погашення заборгованості з їх сплати. Наразі на перший план вийшли інші пріоритети - легалізація заробітної плати найманих працівників заради захисту прав застрахованих осіб.

 

          Це пов’язано з тим, що ядром численних перетворень і орієнтиром подальших кроків працівників Фонду є Реєстр державного соціального страхування, який згідно із законодавством ведеться Пенсійним фондом України з 1998 року.

 

           У Реєстрі застрахованих осіб, насамперед, міститься інформація про кожну застраховану особу – чи то є працююча людина, чи пенсіонер, чи отримувач виплат із соціального страхування. Зокрема, накопичені персональні дані в актуальному стані, вся інформація про документи, які є у особи, наприклад, дані про видачу пенсійного посвідчення, свідоцтва соціального страхування, про їх заміну в разі втрати і т. ін. Також у Реєстрі систематизовані всі дані про страховий стаж і заробітну плату, починаючи з 2000 року, та ще чимало важливої інформації.

 

           Таким чином, працівники Пенсійного фонду можуть заздалегідь передбачити, на які соціальні гарантії в літньому віці розраховувати нинішньому працівникові. Адже розмір пенсії за віком залежить від тривалості страхового стажу і розміру заробітної плати, з якої сплачувалися страхові та єдиний внески до Пенсійного фонду. У свою чергу, страховий стаж складається з періодів, за які щомісяця й у повному обсязі сплачені кошти у розмірі не менше мінімального страхового внеску, обчисленого з мінімальної заробітної плати.

 

          Як свідчить аналіз даних Реєстру застрахованих осіб, сьогодні найбільш несвідомими у соціально-правовому аспекті виявилися фізичні особи-підприємці. Саме підприємці свідомо чи несвідомо усіляко ухиляються від сплати обов’язкових платежів і начебто не розуміють, що першочерговою умовою одержання пенсійної виплати є набуття необхідного страхового стажу. Об’єктивна реальність є такою, що нині ці люди – або порушники фінансової дисципліни, або жертви правової безграмотності, - а через кілька десятків років – потенційні клієнти Пенсійного фонду і заручники складних життєвих ситуацій.

 

           Плине час, в державі змінюються економічні умови та відбуваються законодавчі зміни, і от уже з 1 січня 2018 року мінімальний страховий стаж для призначення пенсії повинен становити не менше 25 років. Мало того, - кожні 12 місяців загальний розмір страхового стажу, необхідного для призначення пенсії, буде збільшуватися на один рік, і в 2028 році досягне
35–ти років.

 

          Можливо, варто нагадати, що фізичні особи-підприємці, в тому числі ті, що обрали спрощену систему оподаткування, відповідно до чинного законодавства України належать до категорії платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Платниками також є особи, які провадять незалежну професійну, релігійну, іншу подібну діяльність та отримують від неї дохід.

 

           Оскільки розмір мінімального страхового внеску залежить від розміру мінімальної заробітної плати, то всім зазначеним вище платникам єдиного внеску для зарахування до страхового стажу в повному розмірі одного місяця слід сплачувати не менше ніж 819,06 грн. (з січня 2018 року). Ця сума становить 22% від мінімальної заробітної плати, розмір якої з 1 січня 2018 року відповідно до Закону України „Про Державний бюджет України на 2018 рік” встановлено 3723 грн. на місяць.

 

           Несплата єдиного внеску позбавляє права на зарахування в повному обсязі до страхового стажу періодів підприємницької діяльності, а також залишає людину без страхових виплат за соціальним страхуванням, окрім того, може вплинути на розмір пенсії.

 

Також надаємо інформацію щодо використання Веб-порталу електронних послуг Пенсійного Фонду України.

 

   Пенсійний фонд України постійно розширює можливості дистанційного обслуговування громадян. Одним з останніх нововведень стали онлайн- довідки.

 

   Відтепер через особистий кабінет на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного Фонду України, не відвідуючи територіальні органи Фонду, можна отримувати електронні документи з підтвердженням QR-кодом, використовуючи електронний цифровий підпис (ЕЦП).

 

   Відповідно до чинного законодавства документ з QR-кодом є аналогом паперового документу, підписаного відповідальною особою в органі Фонду. Такі довідки дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання електронних послуг, посольствах та консульських установах, для пред’явлення в банківських установах, органах фіскальної служби, територіальних органах міграційної служби тощо.

 

Працівники установ, до яких громадяни приходять з електронними документами, перевіряють їх достовірність через QR-код і спеціальний перевірочний код.

 

 

Перелік електронних документів, які можна отримати дистанційно, наступний:

 

  • довідка про доходи пенсіонера для призначення субсидій (містить дані про розмір пенсії, без урахування окремих видів виплат);
  • довідка про доходи пенсіонера;
  • індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5, містить інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками);
  • витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (містить інформацію про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати, дані про набутий страховий стаж, відомості про страхувальників, про періоди трудових відносин, відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу, відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків: дані пенсійної справи, відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування).

 

   На сьогоднішній день, зареєструвавшись на веб-порталі Пенсійного фонду України, кожна застрахована особа має можливість контролювати свою зарплату та майбутню пенсію, перевіряти факт сплати внесків та суму, з якої вони перераховуються, отримувати дистанційно електронні документи.

 

   Інформація для тих, хто хоче зареєструватися на веб-порталі Пенсійного фонду України. Незалежно від місця проживання особи по м.Полтаві та Полтавському районі можна звернутися до відділів обслуговування громадян, які знаходяться за адресами:

 

  • Київський район - вул. Дмитра Коряка, 3, контактний телефон- 56-59-75;
  • Шевченківський район - вул. Івана Мазепи, 30, контактний телефон 63-31-14;
  • Подільський район — вул. Анатолія Кукоби, 39, контактний телефон -51-32-65;
  • Полтавський район — вул. Шевченка, 7, контактний телефон — 2-95-36.

 

  Полтавське об'єднане управління Пенсійного

фонду України Полтавської області

 

 

 

 

 

 

 

Корисні веб-посилання

Sunday the 29th. Joomla Template Creator. Подільська районна у м. Полтаві рада
Copyright 2012

©